Interview Faiza

Front Office Manager

Met wie hebben wij het genoegen?
Mijn naam is Faiza (33 jaar) en ik ben werkzaam als Front Office Manager bij Hotel Schiphol A4.

Hoe ben je in je huidige functie terecht gekomen?
Als jong meisje kwam ik regelmatig met mijn familie eten bij van der Valk Schiphol A4. Iedere keer wanneer ik door het hotel heen liep bedacht ik mijzelf dat, als ik later groot ben, dan wil ik in het hotel werken. Op dat moment nog maar een meisjesdroom , die later werkelijkheid werd. Op mijn negentiende was het de bedoeling om een tussenjaar te nemen, waarna ik voor de functie Shiftleader solliciteerde.
Een jaar werden er al gauw drie jaar.

Na drie leerzame jaren bij hotel Schiphol ging ik weer volop aan de studie. Bij mijn tweede studie Vrijetijdskunde heb ik mijn afstudeeronderzoek mogen doen bij hotel Schiphol.Vlak na mijn afstuderen is er binnen de organisatie ruimte gekomen in de functie Front Office Management. Ontzettend leuk dat ik daarvoor in aanmerking ben gekomen. Zo een functie in het grootste van der Valk hotel is een ongelooflijk leuke uitdaging.

Omschrijf eens een werkdag…
‘Het eerste wat ik ’s morgens doe, is iedereen groeten en vragen hoe het gaat. Daarna lees ik de nachtrapportages door om te weten wat er is gebeurd. Daarna begint mijn dag waarvan ik nooit weet hoe deze zal verlopen. Waar ik de meest voldoening uit haal, is het motiveren van collega’s. Dat begint met luisteren. Laat ik vooral niet vergeten te benadrukken dat ik mijn aandacht en luisterend oor vooral naar onze gasten gaat, die immers centraal staan. Mijn werkdagen gaan zo snel, dat ik soms 24 uur te kort kom. Het is dan weer een hele voldoening als we hard hebben gewerkt om het onze gasten naar hun zin te maken en te ontzorgen.

Waarom werk je bij Hotel Schiphol A4?
Naast mijn meisjesdroom biedt het hotel mij de uitdaging die ik persoonlijk nodig heb in mijn werk. Geen dag of uitdaging is hetzelfde! Door mijn werk leer ik met verschillende situatie omgaan, waarna de oplossingen ook steeds innovatiever worden.

Wat is het leukste herinnering bij Hotel Schiphol A4?
Hier kan ik helaas geen concreet antwoord op gegeven, omdat er meerdere herinneringen zijn die het zo leuk maken. In een hotel leeft het natuurlijk continue, waardoor er zich vele verschillende gebeurtenissen voordoen. Daar komt bij dat we met verschillende culturen werken waar we veel van leren. Het zijn in ieder geval vele herinneringen die ons doen verbazen, verrassen, verwonderen en gelukkig maken.

Wat is je grootste blunder?
De telefoon beantwoorden en meneer te woord staan, maar meneer was een vrouw. Je kunt je voorstellen dat dit wel een pijnlijke blunder is.

Wat merk je van het familiegevoel?
‘Dat voelen we elke dag. We zijn allemaal collega’s, zegt Bill van der Valk altijd, Er is altijd iemand van de familie op de werkvloer aanwezig en dat geeft het gevoel dat we één familie zijn.’

Wat moet iedereen weten over Hotel Schiphol A4?
‘Ook als is Hotel Schiphol A4 het grootste Valk hotel ter wereld met volop dynamiek, we bieden service op maat. Die persoonlijke benadering is er altijd, hoeveel kamers het hotel ook telt.’

Wat denk je dat werken bij Valk nog leuker kan maken?
‘Zolang we met zijn allen ons beste beentje voorzetten, kunnen we alleen maar vooruit. Als je ziel en zaligheid bij dit hotel liggen maak je het niet alleen voor jezelf en je collega’s leuker, maar creëer je ook kansen voor jezelf.’

Wat betekent service voor jou?
Ik ben een harder werker. Servicegericht zijn zit in mijn DNA. Mijn vader, een gepensioneerd ondernemer, zegt altijd: werk voor je werkgever zoals jijzelf zou willen dat medewerkers dat voor jou doen. Die instelling zit diep in mij.

Waarom pas je in dit bedrijf?
‘Vanwege de leuke mensen die hier werken en de dynamiek. We zijn altijd bezig om het de gasten naar hun zin te maken en als er eens iets is – wat natuurlijk gebeurt in een hotel – dan wordt het opgelost. Het denken in oplossingen is bij Hotel Schiphol A4 de norm, en op die manier werk ik graag.

Lees hier meer interviews over jou toekomstige collega’s