Interview Wesley

Hoofd Technische Dienst

Met wie hebben wij het genoegen?
Mijn naam is Wesley (36 jaar) en werkzaam bij Hotel Schiphol A4 als hoofd technische dienst.

Hoe ben je in je huidige functie terecht gekomen?
Ik ben in 2014 begonnen als assistent hoofd technische dienst. In 2019 is mij de kans gegeven om de functie hoofd technische dienst te bekleden. Hier hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken!

Omschrijf eens een werkdag…
Als hoofd technische dienst begin ik met het team, onder het genot van een bakkie koffie met het doornemen van de dag.

Daarna ga ik bij de receptie informeren of er nog dringende zaken zijn die direct moeten worden opgepakt. Daarna gaat iedere collega zijn eigen taken oppakken van zwembad controle, checken mail en onderhoud aan bijvoorbeeld kamers of systemen. Mocht het team vragen hebben zullen zij mij bellen voor assistentie.
Bij Hotel Schiphol A4 is elke dag anders, van onderhoud tot ad hoc storingen. Het is continue je prioriteiten bijstellen en oplossingen zoeken, zodat gasten een onvergetelijk verblijf kunnen beleven.

Waarom werk je bij Hotel Schiphol A4?
Oorspronkelijk kom ik uit de bouw, waar in 2012 de crisis ook een te grote rol speelde. Ik was vastberaden en wilde wel in de technische sector blijven. Ik zocht een functie met afwisselende taken en verantwoordlijkheden en dat is precies wat Hotel Schiphol A4 te bieden heeft.

Wat is het leukste herinnering bij Hotel Schiphol A4?
Ik heb als eerste project de vernieuwing van het ontbijtbuffet mogen begeleiden. Het gaf mij voldoening om deze voor het eerst geopend te zien, waar de gasten van het geheel vernieuwde en mooi gepresenteerde ontbijtbuffet konden genieten.

Wat ook een leuke herinnering is, is dat ik mijn vrouw bij Hotel Schiphol A4 heb mogen leren kennen!

Wat is je grootste blunder?
Wij hebben een kleinere shuttlebus die in de nacht wordt gebruikt om gasten van en naar Schiphol te brengen. De nachtploeg had aangeven dat de shuttlebus een storing aan gaf. De storing was ik vergeten op te lossen omdat er allerlei zaken tussendoor kwamen die dag. De nachtreceptie heeft dit heel goed opgelost door alle gasten per taxi te laten vervoeren naar Schiphol.

Wat merk je van het familiegevoel?
Het is een dynamisch bedrijf maar waar de familie gewoon op de werkvloer aanwezig is. Hierdoor zijn de communicatielijnen kort, waardoor er snel beslissingen worden gemaakt. En door hun aanwezigheid heb je het ook sneller over zaken die niet werk gerelateerd zijn wat het een stuk persoonlijker maakt.

Wat moet iedereen weten over Hotel Schiphol A4?
Het is groter dan je denkt en niet zomaar een snelweg hotel. Achter het hoofdgebouw staat nog een tweede gedeelte wat vanaf snelweg niet zichtbaar is met een prachtig wandel/fitnesspark.

Wat denk je dat werken bij Valk nog leuker kan maken?
Wanneer ik dit opschrijf is door Covid-19 de Horeca nog niet open. Wat het werk weer leuker maakt is dat er weer gasten ontvangen mogen worden en dat zij van alle faciliteiten weer gebruik mogen maken. Kortom, ik mis onze gasten!

Wat betekent service voor jou?
Als technische dienst is het onderhoud en storingen zo goed mogelijk oppakken een must, waarbij onze gasten zo min mogelijk technische ongemakken hebben.

Waarom pas je in dit bedrijf?
Hotel Schiphol A4 is een groot bedrijf met veel gezellige collega’s. Een nieuwe dag, week of maand is nooit hetzelfde dat maakt het voor mij elke keer weer uitdagend.

Lees hier meer interviews over jou toekomstige collega’s